مدیر سابق پلی استیشن: از عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای پلی استیشن استقبال می‌کنیم

یکی از مدیران سابق پلی استیشن اخیرا از استراتژی مولتی‌پلتفرم ایکس باکس حمایت کرد و گفت در این رویکرد هیچ قربانی وجود ندارد.

آدام بویز، مدیر سابق پلی استیشن، از استراتژی جدید مایکروسافت در عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس روی پلتفرم‌های دیگر حمایت کرده و معتقد است که این رویکرد هیچ قربانی نخواهد داشت. بویز که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ معاون روابط ترد پارتی پلی استیشن بود، در مصاحبه‌ای با Gamertag Radio دیدگاه‌های خود را درباره تغییر استراتژی اخیر مایکروسافت مطرح کرد.

مایکروسافت در ماه‌های اخیر از تصمیم خود برای انتشار چندین بازی انحصاری ایکس باکس از جمله Forza Horizon ۵ و Indiana Jones and the Great Circle روی پلی استیشن ۵ خبر داد. فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت نیز اعلام کرده که هیچ خط قرمزی برای انتشار بازی‌های بیشتر روی پلتفرم‌های رقیب وجود ندارد. این تصمیم با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شده و حتی برخی از چهره‌های مشهور و مطرح ایکس باکس به‌طور علنی حمایت خود را از این پلتفرم پس گرفته‌اند.

به نقل از VGC، بویز در تحلیل این وضعیت از تشبیه جالبی استفاده کرده و می‌گوید: «مایکروسافت مانند صنعت فیلم‌سازی بلاک‌باستر است که به نتفلیکس تبدیل شده است. در ابتدا، تمرکز روی تجربه سرگرمی فیزیکی در اتاق نشیمن بود – یک دستگاه پلاستیکی که دیسک‌ها را پخش می‌کرد. اما اکنون شرایط تغییر کرده است.»

نینجا، استریمر معروف: بازی Marvel Rivals توانست Overwatch را از دور خارج کند
بیشتر بخوانید

به گفته این مدیر سابق پلی استیشن، ایکس باکس دیگر صرفا یک تولیدکننده و توزیع‌کننده دیسک نیست، بلکه به یک ارائه‌دهنده سرگرمی تبدیل شده است. او با ارائه مقایسه‌ای جالب می‌گوید: «اگر پلی استیشن را شبکه HBO، مایکروسافت را نتفلیکس و نینتندو را دیزنی در نظر بگیریم، وظیفه آن‌ها ارائه سرگرمی تعاملی و جذاب به بیشترین تعداد ممکن از مخاطبان است.»

بویز در پاسخ به منتقدان این استراتژی می‌پرسد: «وقتی فیل اسپنسر و تیمش محتوای فوق‌العاده را روی پلتفرم‌های بیشتری منتشر می‌کنند، قربانی کیست؟ هیچ قربانی‌ای وجود ندارد، به جز افرادی که می‌گویند من فقط می‌خواهم بازی‌ها در همان پلتفرمی که خریده‌ام در دسترس باشند!»

بااین‌حال، این مدیر باتجربه صنعت بازی تأیید می‌کند که استراتژی مولتی‌پلتفرم مایکروسافت چالش‌هایی را در زمینه ارزش پیشنهادی کنسول‌های آینده ایجاد می‌کند. او می‌گوید: «شما کاملا درست می‌گویید که وقتی می‌خواهیم نسل جدید کنسول را به مردم بفروشیم، این سوال مطرح می‌شود که آیا ۸K است، ۱۶K است، یا ۳۲K؟ از اینجا به کجا می‌رویم؟ درحال‌حاضر، من از تعداد Kها و کیفیت تصویر راضی هستم – عالی است. اما ارزش پیشنهادی تغییر می‌کند.»

منبع
زومجی

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *