ساخت بازی Ninja Gaiden 4 حدود هفت سال طول کشید
فیل اسپنسر، فاش کرد که نخستین گفتگوها برای بازگرداندن سری محبوب و خاطرهانگیز Ninja Gaiden به حدود ۶ یا ۷ سال پیش برمیگردد.
طبق اظهارات فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، مذاکرات اولیه برای احیای مجموعه افسانهای Ninja Gaiden به حدود ۶ یا ۷ پیش بازمیگردد. این بازی که معرفی غافلگیرکنندهاش در رویداد Xbox Developer_Direct هیجان زیادی در میان طرفداران ایجاد کرد، حاصل تلاشها و گفتگوهای طولانیمدتی است که از ۶ تا ۷ سال قبل با چندین استودیوی بازیسازی انجام شد.
پس از ۱۳ سال انتظار، نسخه چهارم مجموعه محبوب Ninja Gaiden در دست ساخت است. در این نسخه جدید، بازیکنان با قهرمانی تازه به نام یاکومو آشنا میشوند که برای نبرد با اژدهای تاریکی، راهی توکیویی میشود که به ویرانهای تبدیل شده است. همچنین خبر خوش برای طرفداران قدیمی این است که ریو هایابوسا، شخصیت محبوب و نمادین مجموعه، در این نسخه حضور خواهد داشت؛ هرچند جزئیات نقش او در روایت داستان هنوز در پرده ابهام است.
به نقل از Gamingbolt، اسپنسر در گفتگویی با Gamertag Radio، جزئیات جالبی را از شکلگیری این پروژه فاش کرد. او توضیح داد که ایده اولیه ساخت این بازی حدود ۶ تا ۷ سال پیش با مراجعه به استودیوهای ژاپنی و طرح پیشنهاد به آنها آغاز شد. اسپنسر همچنین خاطرنشان کرد که برای ایجاد روابط مستحکم با ناشران ژاپنی، تلاشهای گستردهای صورت گرفته است؛ از جمله سفرهای پیدرپی، برگزاری جلسات ویدیویی متعدد و توجه ویژه به دیدگاهها و نظرات آنها.
بازی Ninja Gaiden، پروژهای مشترک بین استودیوهای مطرح Team Ninja و PlatinumGames است که در سکوت خبری توسعه یافته است. Xbox Game Studios وظیفه انتشار این اثر را بر عهده دارد، اما بازی علاوهبر پلتفرمهای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر برای کنسول پلی استیشن 5 نیز منتشر خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه بازی از همان روز نخست عرضه، در سرویس اشتراکی گیم پس قابل دسترسی خواهد بود.
فیل اسپنسر، ضمن ابراز رضایت از بهبود روابط این شرکت با استودیوهای بازیسازی ژاپنی، اعلام کرد که هنوز مسیر طولانی در پیش است. او تأکید کرد که تیم ایکس باکس با تمام توان تلاش میکند تا خواستههای گیمرهای این پلتفرم را محقق سازد و به تعهدات خود در قبال آنها عمل کند.